نشانی :

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ولیعصر ، نبش کوچه روشن ، پلاک 1802 ، ساختمان پزشکان اطبا ، طبقه 5 ، واحد 15

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – از ساعت 8 الی 20  :  021889146010218891460302188914604

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707

کلینیک دست و شانه

تخصص دست و شانه یکی از شاخه‌های مهم علمی پزشکی است. در این شاخه متخصص دست روی تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات دست، مچ دست، شانه و بازو کار می‌کند. پزشک فوق تخصص دست با شبکه پیچیده عروق خونی، اعصاب، عضلات، رباط‌ها، تاندون‌ها و استخوان‌ها آشنایی کامل دارد. این شبکه‌ها ساختار دست، شانه و انگشتان را تشکیل می‌دهند. مشکلاتی مانند درد دست، لرزش دست، خواب رفتگی دست و حتی پارگی رباط‌ها و تاندون‌ها از جمله مهم‌ترین مشکلاتی هستند که برای درمان آنها حتما باید توسط دکتر متخصص دست معاینه شوید. این مشکلات می‌توانند در هر سنی ایجاد شوند و میزان تحرک و عملکرد اندام‌ها را با مشکل مواجه کنند. ما در مجموعه اطبا که یک مجموعه کاملا حرفه‌ای است؛ مانند یک بیمارستان فوق تخصص دست، از تجربه بهترین فوق تخصص دست در تهران، بهترین فوق تخصص مچ دست در تهران، بهترین فوق تخصص لرزش دست، بهترین متخصص مچ دست، بهترین فوق تخصص جراحی دست، بهترین پزشک ارتوپد دست و بهترین دکتر فوق تخصص عصب دست در کنار تجهیزات مدرن تشخیصی و درمانی استفاده می‌کنیم.

در این مجموعه پیشرفته انواع مشکلات موثر بر روی اندام‌هایی مانند دست، شانه و گردن قابل درمان است. بیمارانی که به کلینیک دست اطبا مراجعه می‌کنند به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند. گروه اول افرادی هستند که به دلایلی مانند درد، بی‌حسی و گزگز در نواحی دست و انگشتان نیاز به معاینه توسط دکتر دست یا فوق تخصص انگشت دست دارند. بیماران گروه دوم اغلب به دلیل اختلال در عملکرد و درد در ناحیه شانه به کلینیک دست و شانه اطبا مراجعه می‌کنند. این گروه از افراد باید توسط پزشک متخصص کتف و شانه و یا پزشک فوق تخصص شانه و کتف معاینه شوند. دسته سوم را افرادی تشکیل می‌دهند که به دلیل درد در نواحی گردن که ناشی از مشکلات کتف، شانه و دست است؛ به معاینه توسط دکتر متخصص گردن و شانه و یا دکتر فوق تخصص گردن و شانه نیاز دارند.

در کلینیک تخصصی دست اطبا علاوه بر اینکه پزشکان متخصصی از جمله متخصص ارتوپد دست، متخصص آرتروز انگشتان دست، متخصص جراحی دست، دکتر متخصص شانه، دکتر فوق تخصص دست، دکتر فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی، فوق تخصص جراحی ترمیمی دست و… مشغول به فعالیت هستند؛ کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای تشخیص و درمان انواع اختلالات موثر بر روی دست، شانه، کتف و گردن نیز در اختیار پزشکان قرار دارد. بنابراین اگر به هر دلیلی به دنبال فوق تخصص دست خوب در تهران هستید یا می‌خواهید توسط بهترین جراح دست ایران و یا بهترین دکتر دست در تهران معاینه شوید حتما با مجموعه ما تماس بگیرید.

برای بسیاری از بیمارانی که دچار عوارضی مانند درد شانه و دست می‌شوند؛ پیدا کردن متخصص شانه یا دکتر شانه کمی دشوار است. این افراد برای درمان مشکل خود نیاز به مراجعه به پزشک متخصص شانه دارند. در کلینیک اطبا ترتیبی اتخاذ شده است که بیماران بتوانند با بهترین متخصص شانه در تهران و بهترین جراح شانه در تهران در تماس باشند. فرقی نمی‌کند که به دنبال بهترین متخصص کتف و شانه شرق تهران هستید یا غرب. در هر صورت درمان مشکل شما تحت نظر بهترین دکتر شانه در تهران نزد ماست.

آشنایی کلی با تخصص دست و شانه

دست ترکیبی کاملا پیچیده از مفاصل، تاندون‌ها و عضلات است. برای داشتن عملکرد صحیح در این اندام کلیه این سیستم‌ها باید بدون نقص و مشکل کار کنند. 27 استخوانی که در دست قرار دارد به همراه 8 استخوان موجود در مچ به علاوه تمام عضلات، تاندون‌ها، رباط‌ها، رگ‌های خونی و اعصاب، مجموعه عملکرد اندام مهمی مانند دست را تعیین می‌کنند. متاسفانه آسیب‌ها و بیماری‌های زیادی وجود دارد که گاها باعث می‌شوند کارایی دست از حالت ایده‌آل خود فاصله بگیرد. این آسیب‌دیدگی‌های به نسبت شایع، گاها همراه با علائمی مانند درد، سوزش، بی‌حسی، گزگز و خواب رفتن هستند. با این وجود جای نگرانی نیست. چرا که در علم پزشکی تخصصی به نام تخصص دست و شانه وجود دارد. متخصصان این رشته قادرند کلیه اختلالات و آسیب‌های وارده به تمامی سیستم‌های موجود در دست را تشخیص داده و اقدام به درمان آنها کنند.

برخی از بیماری‌ها و آسیب‌دیدگی‌های وارده به این ناحیه از بدن کوتاه‌مدت هستند و با استراحت کردن برطرف می‌شوند. اما گاهی علائم به ظاهر ساده، به نوعی هشداری هستند تا توسط متخصص دست و شانه بررسی شوند. این علائم ممکن است نیاز به درمان‌های جدی‌تر داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم که به محض مشاهده علائم زیر حتما با یک ارتوپد متخصص دست یا پزشک متخصص دست تماس بگیرید. ما در مجموعه اطبا تجربه بهترین فوق تخصص دست در ایران، بهترین دکتر فوق تخصص دست و بهترین فوق تخصص جراحی دست در تهران را برای درمان این بیماران به کار می‌بریم. کافیست در زمان تجربه علائم زیر با ما تماس بگیرید:

  • درد یا احساس ناراحتی در ناحیه دست حتی در هنگام استراحت
  • درد و احساس سفتی مداوم هنگام شروع فعالیت
  • محدود شدن دامنه حرکتی دست، مچ دست و یا انگشتان
  • تجربه ضعف و سستی در زمان نگه داشتن اشیا با دست
  • درد، قرمزی یا تورم دست که با فعالیت تشدید می‌شود
  • درد مچ دست که به آرنج سرایت می‌کند
  • سوزن سوزن شدن یا بی‌حسی انگشتان یا کل دست
  • کاهش قدرت عضلات
  • ناتوانی در انجام کارهای روزانه مانند مسواک زدن
  • بهبود نیافتن علائم با استراحت

برخی از این علائم متاسفانه نشانه بیماری جدی مانند دررفتگی و شکستگی استخوان هستند. برخی شرایط نیز باید حتما توسط دکتر فوق تخصص دست و شانه بررسی شوند. پس اگر درد شدید، تورم، کوفتگی، تغییر شکل واضح و عدم توانایی حرکت دادن دست، مچ دست یا انگشت را تجربه می‌کنید حتما با یک پزشک فوق تخصص شانه و دست مشورت کنید. این علائم در بیشتر مواقع نشانه دررفتگی و شکستگی استخوان در ناحیه دست هستند و نیاز به درمان توسط پزشک ارتوپد فوق تخصص دست دارند.

شایع‌ترین مشکلاتی که توسط دکتر دست و شانه قابل تشخیص و درمان است

دست اندام بسیار مهمی در بدن است. حتی تصور انجام کارهای روزانه بدون استفاده از دست نیز بسیار آزاردهنده است. به دلیل همین اهمیت، دست‌ها بیشتر از سایر اندام‌ها در معرض آسیب‌دیدگی هستند. درد، کوفتگی و تورم مهم‌ترین علائمی است که بعد از صدمات جدی روی ناحیه آسیب‌دیده ظهور می‌کنند و باید حتما توسط دکتر دست درد بررسی شوند.

به غیر از صدمات فیزیکی، گاهی آسیب‌های ناشی از انجام حرکات تکراری مانند تایپ کردن عامل ایجاد درد در این اندام هستند. این گونه دردها نیز باید جدی گرفته شده و حتما توسط بهترین فوق تخصص دست در تهران یا شهر محل سکونت‌تان بررسی شوند. استفاده بیش از حد و انجام حرکات تکراری با دست‌ها در طول روز فشار زیادی را روی تاندون‌ها، اعصاب و مفاصل وارد می‌کند. بنابراین افرادی که این دردها را دارند می‌توانند توسط جراح دست نیز معاینه شوند.

یکی دیگر از شایع‌ترین دلایل مراجعات به دکتر متخصص دست در تهران و سایر شهرها آرتروز است. آرتروز می‌تواند مفاصل را در هر نقطه از بدن تحت تأثیر قرار دهد. آرتروز دست یکی از مهم‌ترین دلایل درد، سفتی و کاهش عملکرد و دامنه حرکتی دست است. در ادامه سعی می‌کنیم بیشتر در مورد این بیماری‌ها و مشکلات با شما صحبت کنیم.

درد دست

دست یکی از پیچیده‌ترین قسمت‌های بدن محسوب می‌شود. این اندام از تعداد زیادی استخوان، رباط، تاندون و عصب تشکیل شده است. مجموعه این سیستم‌ها به دست‌ها اجازه حرکت می‌دهند. عملکرد دقیق این بخش‌ها به شما امکان انجام ظریف‌ترین کارها مثل کارهای هنری را می‌دهد. در نقطه مقابل این پیچیدگی گاها بر اثر عملکرد نادرست یکی از این سیستم‌ها، مشکلاتی را برای دست ایجاد می‌کند. اگرچه طیف گسترده‌ای از مشکلات موجب می‌شود که افراد به دنبال دکتر برای درد دست خود باشند؛ اما عموما آرتروز، تاندونیت، آسیب‌دیدگی رباط، سندرم تونل کارپال، صدماتی مانند شکستگی دست، کیست های گانگلیون، پدیده رینود و اسکلرودرمی عمده دلایل مراجعه بیماران به پزشکان فوق تخصص جراحی دست و اعصاب محیطی هستند.

در مرکز درمانی اطبا مجرب‌ترین پزشکان متخصص دست در تهران تجربیات خود را در اختیار بیمارانی قرار می‌دهند که به دنبال دکتر برای دست درد خود هستند. بنابراین اگر به هر کدام از مشکلاتی که در بالا اشاره کردیم مبتلا هستید و می‌خواهید از باکیفیت‌ترین و پیشرفته‌ترین درمان‌ها تحت نظر بهترین جراح دست در تهران یا بهترین متخصص دست در تهران بهره‌مند شوید؛ حتما با کارشناسان ما در این مرکز تماس بگیرید.

آرتروز دست

طبق آمارهای جهانی تقریبا نیمی از زنان و یک چهارم از مردان، سفتی و درد آرتروز را تا سن 85 سالگی در ناحیه دست تجربه می‌کنند. آرتروز به سایش و پارگی نیز معروف است و به حالتی گفته می‌شود که در آن غضروف‌ها صاف شده و پوشش محافظتی استخوان‌ها فرسوده می‌شود. با گذشت زمان این فرسودگی باعث می‌شود که استخوان‌ها به هم سایش داشته باشند و درد ایجاد شود. آتروز معمولا سه قسمت مختلف از دست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پایه انگشت شست یعنی جایی که انگشت شست به مچ متصل شده است؛ نزدیک‌ترین مفصل به نوک انگشت و مفصل میانی انگشت.

درمان این عارضه نیز به سه دسته درمان‌های غیردارویی، درمان‌های دارویی و جراحی تقسیم می‌شود. این موضوع که برای بیمار از چه روش درمانی استفاده شود بستگی به عوامل مختلفی دارد. اما این در نهایت دکتر متخصص آرتروز دست است که با در نظر گرفتن جمیع موارد، تشخیص می‌دهد که کدام شیوه درمان برای بیمار انتخاب شود. اگر به دنبال دکتر متخصص انگشتان دست هستید و یا می‌خواهید بیماری خود را تحت نظر بهترین فوق تخصص دست تهران درمان کنید؛ کافیست با کلینیک اطبا در تماس باشید.

درد مچ دست

درد مچ دست اغلب به دلیل پیچ خوردگی یا شکستگی ایجاد می‌شود. اما در کنار این موارد مچ درد گاهی نتیجه مشکلات طولانی‌مدت مانند فشارهای مکرر، آرتروز و سندرم تونل کارپال است. از آنجا که عوامل زیادی می‌توانند به درد مچ دست منجر شوند؛ تشخیص علت دقیق آن دشوار است. اما تشخیص دقیق توسط پزشک فوق تخصص مچ دست برای درمان و بهبودی صحیح ضروری است. اغلب دردهایی که به صورت شدید و حاد در ناحیه مچ ایجاد می‌شوند نیاز به بررسی توسط دکتر مچ دست دارند.

رگ به رگ شدن و فشارهای جزئی غالبا به درمان‌های ساده و غیرجراحی پاسخ می‌دهند. اما اگر درد و تورم بیش از چند روز طول بکشد یا بدتر شود؛ حتما باید به دنبال یک دکتر خوب برای مچ دست خود باشید. تأخیر در تشخیص و درمان می‌تواند منجر به بهبودی دیرتر، کاهش دامنه حرکتی و ناتوانی طولانی‌مدت شود. بنابراین اگر در این ناحیه از دست خود دچار علائم طولانی‌مدت هستید و دنبال دکتر فوق تخصص دست در تهران می‌گردید حتما با پزشکان مجموعه اطبا در تماس باشید. در این مرکز می‌توانید با بهترین پزشک متخصص دست در تهران و بهترین متخصص دست در ایران ملاقات کنید.

سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال یک بیماری شایع است که باعث درد، بی‌حسی، گزگز و ضعف در دست و مچ دست می‌شود. این سندرم هنگامی اتفاق می‌افتد که فشار بیش از حدی روی عصب داخلی مچ وارد می‌شود. این عصب مسئول ایجاد حس در انگشت شست، انگشت اشاره، انگشتان میانی و نیمی از انگشت حلقه است. انگشت کوچک معمولا تحت تأثیر علائم این سندرم قرار نمی‌گیرد. پزشکان فوق تخصص تنگی کانال دست این سندرم را به دو شیوه جراحی و غیرجراحی درمان می‌کنند.

درمان‌های غیرجراحی معمولا در مواردی با شدت کمتر کارایی دارند و این امکان را به بیمار می‌دهند که بدون محدودیت به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد. اما جراحی فقط در موارد شدید توسط دکتر عصب دست پیشنهاد می‌شود؛ و در اغلب موارد نتایج بسیار مثبتی دارد. با این وجود اگر دنبال متخصص اعصاب دست در تهران می‌گردید یا می‌خواهید با یک دکتر جراح دست مشورت کنید و به شیوه‌ای کاملا بی‌خطر و علمی درمان شوید؛ حتما با کلینیک تخصصی اطبا در تماس باشید.

درد شانه

بیشتر مشکلاتی که در شانه به وجود می‌آیند فقط روی ناحیه کوچکی از این اندام تأثیر می‌گذارد و باید مدت‌زمان نسبتا کمی ادامه داشته باشد. با این وجود گاهی درد شانه ممکن است ناشی از یک اختلال عملکردی گسترده‌تر مانند آرتروز باشد. در بین افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند نیز درد و تورم شانه‌ها بسیار رایج است.

البته آرتروز، به شرط عدم وجود آسیب در گذشته، مفصل شانه را نسبت به سایر مفاصل بدن کمتر تحت تاثیر قرار می‌دهد. در کنار این اختلالات، التهاب در برابر عفونت یا آسیب‌دیدگی، آسیب دیدن عضلات و تاندون‌های اطراف شانه، کشیدگی عضلات بین گردن و شانه و آسیب‌های وارده به استخوان و عضروف‌ها در اثر ابتلا به آرتروز از جمله دلایل مراجعه به پزشک فوق تخصص شانه است. با این وجود توصیه ما این است که هر نوع دردی به خصوص دردهای تابشی در این ناحیه را جدی بگیرید. احساس سوزن سوزن شدن در دست یا بازو و همچنین درد شانه حتما باید توسط فوق تخصص کتف و شانه یا متخصص درد شانه بررسی شود. برای مشورت با بهترین دکتر فوق تخصص شانه با کارشناسان ما در مرکز اطبا تماس بگیرید.

درد کتف

کتف یا تیغه شانه یک استخوان بزرگ مثلثی شکل است؛ که در قسمت فوقانی کمر قرار دارد. اطراف این استخوان یک سیستم پیچیده از عضلات وجود دارد. این سیستم به حرکت کتف و بازو کمک می‌کند. هر نوع آسیب یا بیماری که روی این عضلات و رباط‌های اطراف آن تاثیر بگذارد می‌تواند منجر به ضعیف شدن و عدم تعادل در این اندام شود. این اختلالات حرکت بازو را محدود می‌کنند و باعث ضعف شانه‌ها می‌شوند. درمان اختلالات کتف معمولاً شامل فیزیوتراپی است که باید توسط دکتر کتف و شانه انجام شود. این درمان برای تقویت عضلات شانه و بازگرداندن موقعیت کتف به حالت عادی توصیه می‌شود.

نکته بسیار مهم در این زمینه، تبحر دکتر متخصص کتف و شانه است. اگر به دنبال بهترین دکتر فوق تخصص کتف و شانه در تهران هستید یا می‌خواهید در مورد شرایط خود با یک متخصص شانه و کتف در تهران مشورت کنید؛ تنها راه شما مراجعه به یک مرکز تخصصی است. مرکز تخصصی اطبا از تجربه بهترین فوق تخصص کتف و شانه در تهران و بهترین متخصص کتف و شانه در تهران برای درمان بیماران استفاده می‌کند.

فلوشیپ جراحی دست چیست؟

فلوشیپ در واقع یک دوره تکمیلی است که پزشکان بعد از دوره تخصص آن را سپری می‌کنند. به این ترتیب رتبه‌بندی علمی در شاخه پزشکی به صورت زیر است:

  • تخصص
  • فلوشیپ
  • فوق تخصص

تمام شاخه‌های پزشکی از جمله جراحان دست  بعد از گذراندن این دوره، مفتخر به دریافت رتبه علمی فلوشیپ می‌شوند. این پزشکان می‌توانند بعد از پایان این دوره تخصصی انواع جراحی‌های دست را انجام دهند. بنابراین برخی از پزشکانی که فلوشیپ جراحی دست دارند متخصص انگشتان دست و یا همان جراح انگشت دست می‌شوند. برخی نیز وارد دوره تکمیلی فوق تخصص می‌شوند. به این پزشکان فوق تخصص جراح دست می‌گویند. پزشکانی که جراح شانه یا جراح کتف و شانه هستند نیز بیشتر جراحی‌های این ناحیه از بدن را انجام می‌دهند. البته این به این معنی نیست که برای جراحی هر ناحیه از دست نیاز است به یک پزشک خاص مراجعه کنیم. اکثر پزشکانی که فلوشیپ جراحی دست دارند می‌توانند تمامی جراحی‌های ناحیه دست، کتف و شانه را انجام دهند.

آشنایی با خدمات کلینیک اطبا

همان‌طور که گفتیم، در مرکز تشخیصی و درمانی اطبا، کلیه بیماری‌ها، اختلالات و مشکلات مربوط به دست، شانه و کتف توسط بهترین دکتر ارتوپد دست یا بهترین دکتر جراح دست در تهران قابل درمان است. بیماران ما در این مجموعه با خیال راحت پروسه درمان خود را طی می‌کنند؛ چرا که اطمینان دارند که ما به عنوان یک کلینیک حرفه‌ای و پیشرفته بهترین خدمات را به آنها ارائه می‌دهیم. بهترین دکتر دست، بهترین جراح دست در تهران، بهترین جراح شانه، بهترین پزشکان فوق تخصص شانه در تهران، بهترین فوق تخصص شانه و کتف در تهران و بهترین دکتر متخصص شانه و گردن در این مجموعه با ما همکاری می‌کنند.

در کلینیک دست تهران اطبا، از درمان‌ها و روش‌های تشخیصی بسیار مدرن و پیشرفته‌ای استفاده می‌شود. این مجموعه به بیماران خود متعهد است و در کنار تعهد، تجربه و کیفیت خدمات را نیز مدنظر قرار می‌دهد. به همین دلیل سعی شده تا از مجرب‌ترین جراح دست تهران، متعهدترین متخصص دست تهران و باتجربه‌ترین فوق تخصص شانه در تهران برای ارائه خدمات به بیماران استفاده شود. در این کلینیک می‌توانید روش‌های نوین درمانی مانند درمان پارگی تاندون شانه بدون جراحی، پی آر پی شانه و پی آر پی تاندون شانه را نیز تجربه کنید.

پس اگر به دنبال یک دکتر برای خواب رفتن دست هستید یا برای پیدا کردن بهترین فوق تخصص آرنج دست تهران دچار مشکل شده‌اید کافیست با ما تماس بگیرید. ما با یک تماس وقت ملاقات با بهترین متخصص شانه در تهران و بهترین دکتر فوق تخصص شانه را برای شما ترتیب می‌دهیم.

نشانی :

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ولیعصر ، نبش کوچه روشن ، پلاک 1802 ، ساختمان پزشکان اطبا ، طبقه 5 ، واحد 15

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – از ساعت 8 الی 20  :  021889146010218891460302188914604

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707

برگشت به بالا