نشانی :

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ولیعصر ، نبش کوچه روشن ، پلاک 1802 ، ساختمان پزشکان اطبا ، طبقه 5 ، واحد 15

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – از ساعت 8 الی 20  :  021889146010218891460302188914604

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707

کلینیک لگن و هیپ

درد در ناحیه لگن یکی از رایج‌ترین دردهای مفصلی و استخوانی به‌خصوص در افراد میان‌سال و کهن‌سال است. میزان شیوع این درد تا جایی است که اکثر افراد در مقطعی از زندگی خود دچار درد مفصل ران و لگن شده و باید برای درمان به پزشک فوق تخصص لگن مراجعه کنند. درد لگن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. عاملی که روی پروسه درمان تاثیر چشم‌گیری می‌گذارد زمان مراجعه است. هر چقدر زودتر برای درمان به پزشک فوق تخصص لگن مراجعه کنید می‌توانید درمان موثرتری را دریافت نمایید.

در کلینیک اطبا که یک مرکز درمانی تخصصی در زمینه تشخیص و درمان انواع اختلالات و بیماری‌های موثر بر روی لگن است؛ ما تجربه بهترین‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم. مراجعین این مرکز در بدو ورود توسط بهترین فوق تخصص لگن در ایران معاینه شده و روند درمان خود را آغاز می‌کنند. لازم به ذکر است که در کلینیک اطبا پزشکان ما می‌توانند با استفاده از تجهیزات به‌روز و مدرن مجموعه مسیر شناسایی مشخص و درمان شما را ساده‌تر کنند.

چه مشکلاتی در کلینیک تخصصی لگن اطبا قابل درمان است؟

این درد بسیار شایع است و زمان مراجعه به پزشک، میزان تاثیرگذاری درمان را تا حدود زیادی مشخص می‌کند. بنابراین در اولین قدم توصیه می‌کنیم که نگذارید دردتان به اصلاح کهنه شود. بنابراین اگر بیش از یک هفته است که درد مفصل ران و لگن را تجربه می‌کنید حتما با یک پزشک فوق تخصص لگن مشورت کنید.

هر نوع دردی در ناحیه لگن که از راه‌رفتن و خوابیدن شما جلوگیری کند باید توسط پزشک متخصص بررسی شود. پس اگر نمی‌توانید مفصل لگن را تکان داده و ران خود را خم کنید؛ تب دارید و در ناحیه ران و لگن تورم مشاهده می‌کنید حتما با پزشک در تماس باشید. فراموش نکنید که درد لگن گاهی خود را در ناحیه ران و حتی کمر نشان می‌دهد. بنابراین این درد را جدی بگیرید. متخصصان و جراحانی که در کلینیک اطبا مشغول به فعالیت هستند از بهترین‌های این تخصص محسوب می‌شوند؛ و اگر به‌موقع درمان خود را زیر نظر آنها شروع کنید می‌توانند به تسکین کامل درد و علائم شما کمک کنند.

در این مجموعه مجرب‌ترین پزشک فوق تخصص لگن در تهران بیماران را معاینه کرده و از جدیدترین شیوه‌های درمانی برای بهبود علائم استفاده می‌کند. در این مرکز پیشرفته طیف وسیعی از خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران عرضه می‌شود؛ و اگر به موقع به ما مراجعه کنید می‌توانید با استفاده از روش‌های بسیار کم‌خطر و بدون نیاز به جراحی مشکل خود را درمان کنید. ما در زمینه تشخیص و درمان بسیاری از اختلالات ناحیه لگن پیشرو هستیم و خدمات کاملی را به مراجعین خود ارائه می‌دهیم. خدمات کامل درمانی، خدمات توان‌بخشی و خدمات تشخیصی سه بخش کلی از خدمات موجود در این مجموعه هستند. اگر می‌خواهید درد ناحیه لگن خود را تحت نظر بهترین فوق تخصص لگن درمان کنید؛ اولین قدم تماس با کلینیک اطبا است.

مهم‌ترین بیماری‌های موثر بر روی لگن

مفصل ران بزرگ‌ترین مفصل توپی بدن است. این مفصل در طول زندگی ما بارها تحت مقاومت حرکتی قرار گرفته و میلیون‌ها بار یک حرکت تکراری را انجام می‌دهد. بنابراین ساییدگی این مفصل کاملا قریب‌الوقع است. هر زمان که شما از مفصل ران خود استفاده می‌کنید؛ غضروف بالشتکی آن حرکت می‌کند. این حرکت به مرور زمان موجب اصطکاک شده و ممکن است در میان‌سالی فرد را با مشکلاتی مواجه کند.

مفصل لگن با وجود مقاومت زیادی که دارد؛ کاملا تخریب‌پذیر است. افزایش سن و استفاده مکرر از ران‌ها، غضروف این ناحیه را فرسوده کرده و کم‌کم آسیب مزمن ایجاد می‌کند. در این بین ممکن است از عضلات و تاندون‌های متصل به ران نیز بیش از حد استفاده شده و آنها نیز دچار مشکلاتی شوند. یکی از رایج‌ترین دلیل مراجعه افراد میان‌سال و کهن‌سال به مرکز اطبا، شکستگی استخوان لگن است. در این مجموعه امکانات و تجهیزاتی وجود دارد که در کنار تجربه بهترین متخصص لگن در تهران به بیماران کمک می‌کنند تا به زندگی عادی خود باز گردند. فراموش نکنید که ساییدگی و مشکلات موثر بر روی لگن به هر دلیلی که ایجاد شوند درد زیادی دارند و باید توسط متخصص معاینه و درمان شوند. بنابراین اگر در ناحیه باسن، لگن، بالای ران و حتی قسمت فوقانی کمر احساس درد، سوزش و یا گزگز دارید؛ حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید. شروع به‌موقع درمان می‌تواند عوارض بیماری‌های مطرح شده در زیر را به شدت کاهش دهد.

آرتروز

آرتروز و آرتریت روماتوئید از مهم‌ترین دلایل درد لگن و مفصل ران، به‌ویژه در افراد مسن است. این بیماری در واقع نوعی التهاب در مفاصل و نتیجه تجزیه غضروف‌هاست. با تحلیل رفتن عضروف ناحیه لگن و ران، استخوان‌ها با یک‌دیگر سایش پیدا می‌کنند و درد شروع می‌شود. از آنجا که ما هر روز از این مفصل در بدن استفاده می‌کنیم؛ درد و علائم ناشی از آن نیز به تدریج بدتر می‌شود.

افراد مبتلا به این بیماری علاوه بر درد، سفتی مفاصل را نیز تجربه می‌کنند. این سفتی صبح‌ها بیشتر است و باعث کاهش دامنه حرکتی بدن در ناحیه لگن می‌شود. خوشبختانه در مجموعه اطبا بهترین متخصص لگن تهران بیماران مبتلا به آرتروز را معاینه کرده و در اولین فرصت درمان‌های موثر را بسته به شرایط بیمار برای او شروع می‌کند. طیف گسترده‌ای از درمان‌های جراحی و غیرجراحی برای این بیماران در مجموعه ما تعریف شده است؛ که به تشخیص پزشک فوق تخصص لگن از آنها برای بیماران استفاده می‌شود.

شکستگی لگن

شکستگی در ناحیه لگن عارضه بسیار شایع دیگری در بین افراد میان‌سال و کهن‌سال است. با افزایش سن استخوان‌های بدن ضعیف و شکننده می‎شوند. این ضعف به خصوص در مناطقی از بدن که زیاد از آنها استفاده می‌کنید؛ مانند ران و لگن مشهودتر است. از طرفی هنگام زمین خوردن که اصلی‌ترین عامل شکستگی استخوان‌های بدن است؛ لگن اولین ناحیه‌ای است که این ضربه را تحمل می‌کند. بنابراین بیش از سایر قسمت‌های بدن در معرض خطر است. علاوه بر این هرچه استخوان ضعیف‌تر باشد؛ احتمال شکستگی و شدت شکستگی بیشتر می‌شود.

متاسفانه بسیاری از افراد این آسیب را نادیده می‌گیرند و به فکر درمان آن نیستند. این در حالی است که رها کردن شکستگی و عدم درمان آن حتی می‌تواند ناتوانی دائمی ایجاد کند. بنابراین اگر اخیرا زمین خورده‌اید و به دنبال بهترین دکتر لگن در تهران هستید؛ مرکز درمانی اطبا را فراموش نکنید.

بورسیت

در بدن ما بین بافت‌هایی مانند استخوان‌ها، عضلات و تاندون‌ها، کیسه‌های مایعی وجود دارد که به آنها بورس گفته می‌شود. وظیفه اصلی این کیسه‌ها کاهش اصطکاک ناشی از مالش بافت‌های بدن روی یک‌دیگر است. بورسیت به حالتی گفته می‌شود که در آن این بالشتک‌های محافظ دچار التهاب می‌شود. التهاب بورس‌ها به هر دلیلی که باشد موجب درد می‌شود. مهم‌ترین علت ایجاد این التهاب، انجام فعالیت‌های تکراری و استفاده بیش از حد از مفصل است. عوامل محرک نیز می‌توانند بورسیت ایجاد کنند. با این وجود این بیماری فقط مختص افراد مسن نیست بلکه هر فردی که از مفصل لگن خود به درستی استفاده نکند و در طول روز بارها آن را تکان دهد ممکن است به بورسیت مبتلا شود. خوشبختانه ما از تجربه بهترین دکتر فوق تخصص لگن در تهران برای درمان بیمارانی که با این عارضه به ما مراجعه می‌کنند استفاده می‌کنیم. در کنار آن، خدمات تشخیصی و درمانی فراوانی نیز داریم که استفاده علمی از آنها بیماران را به زندگی عادی خود باز می‌گرداند.

تاندینیت

در بدن ما استخوان‌ها و عضلات با نوارهای ضخیم ساخته شده از بافت، به هم متصل هستند. این نوارها همان تاندون‌ها هستند. بنابراین تاندون در عملکرد صحیح استخوان و عضلات نقش مهمی دارد. تاندینیت یا همان التهاب ران به معنی تحریک شدن تاندون‌ها ناحیه لگن و ران است. این التهاب نیز مانند سایر التهاباتی که در نواحی دیگر بدن رخ می‌دهد ناشی از استفاده تکراری و بیش از حد از مفصل است. درد یا حساسیت به لمس در مفصل یا نزدیکی آن، سفتی و خشکی همراه با درد، محدود شدن مفصل درگیر التهاب و تورم تاندون نزدیک به مفصل از جمله علائم این بیماری است. بنابراین هر زمان با این علائم مواجه شدید حتما در اسرع وقت اقدام به درمان کنید. درمان به موقع و صحیح این بیماری می‌تواند نتیجه نهایی را به شدت بهبود دهد. برای پیدا کردن یک پزشک فوق تخصص لگن در تهران نیز می‌توانید روی کمک ما حساب کنید.

کشیدگی عضله یا تاندون

مانند سایر بیماری‌ها، کشیدگی عضلات و تاندون‌ها نیز معلول انجام فعالیت‌های تکراری با یک مفصل خاص در بدن است. این حرکت عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها را تحریک کرده و گاهی همراه با التهاب، کشیدگی ایجاد می‌کند. از آنجا که ما روزانه به دفعات از لگن و ران خود استفاده می‌کنیم؛ طبیعتا شانس گرفتگی عضلات این ناحیه بیشتر از سایر نقاط بدن است. کشیدگی عضلات مانند التهاب درد داشته و از عملکرد طبیعی مفصل ران جلوگیری می‌کند.اگر به موقع برای درمان این عارضه به پزشک فوق تخصص لگن مراجعه کنید؛ می‌توانید با استفاده از روش‌های ساده‌ای مانند فیزیوتراپی، وضعیت عضله خود را به حالت عادی بازگردانید. اما اگر درمان را به تاخیر بیاندازید؛ ممکن است درد ماندگاری را تجربه کنید و ناخواسته به سایر قسمت‌ها لگن آسیب وارد کنید. در مجموعه اطبا درمان‌های پیشرفته و کاملا بی‌خطری برای این بیماران پیشنهاد می‌شود. تمامی این درمان‌ها تحت نظر بهترین فوق تخصص لگن در ایران به بیماران عرضه می‌شوند.

بهترین زمان برای مراجعه به فوق تخصص لگن

اگر چند روز است که درد مفصل ران و ناحیه لگن را تجربه می‌کنید؛ مراجعه به پزشک فوق تخصص لگن عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید. پزشک می‌تواند برنامه کاملی را برای درمان وضعیت فعلی شما طراحی کند. این برنامه قاعدتا باید منطبق با شرایط سنی، نوع بیماری، وضعیت جسمی و شدت بیماری باشد. این طرح ارتباط تنگاتنگی با زمان مراجعه شما به پزشک دارد. هر چه زمان کمتری از شروع علائم گذشته باشد؛ طرح درمان ساده‌تر و نتیجه آن بهتر است. بنابراین در کنار درد، به محض تجربه علائم زیر حتما در اولین فرصت وقت معاینه از پزشک فوق تخصص لگن بگیرید.

• تغییر شکل مفصل ران
  • درد شدید
  • حساسیت به لمس
  • قرمزی
  • افزایش دمای پوست

هرکدام از این علائم نشانه‌‎هایی جدی هستند که علت آنها حتما باید توسط پزشک متخصص بررسی شوند. در کلینیک تخصصی اطبا با هدف بهبود خدمات ارائه شده، از تجربه بهترین جراح لگن در تهران و بهترین فوق تخصص لگن بهره می‎بریم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم درمان بیماری و علائم خود را به تاخیر نیاندازید؛ و برای بهره‌مندی از جدیدترین شیوه‌های درمانی تحت نظر باتجربه‌ترین متخصصین کشور با ما تماس بگیرید.

نشانی :

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707