نشانی :

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ولیعصر ، نبش کوچه روشن ، پلاک 1802 ، ساختمان پزشکان اطبا ، طبقه 5 ، واحد 15

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – از ساعت 8 الی 20  :  021889146010218891460302188914604

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707

کلینیک پا و مچ پا

پودیاتری (Podiatry) یا همان پا پزشکی به شاخه‌ای تخصصی از علم پزشکی اشاره دارد که در آن به درمان مشکلات موثر بر روی پا پرداخته می‌شود. پزشک فوق تخصص پا یا همان پودیاتریست می‌تواند انواع آسیب‌ها مانند صافی کف پا،  پا درد، عوارض کف پای صاف، کوتاهی آشیل، خار پاشنه و حتی عوارض ناشی از بیماری‌های مزمن مانند دیابت که بر روی این اندام تاثیر می‌گذارند را درمان کند. مرکز تخصصی پا اطبا با بهره‌مندی از تجربه بهترین دکتر ارتوپد پا و پا پزشکان معروف ایران و در اختیار داشتن تجهیزات مدرن و به‌روز دنیا، خدمات ارزنده‌ای را به این گروه از بیماران ارائه می‌دهد. اگر به دنبال بهترین افراد از لیست پزشکان فوق تخصص مچ پا در تهران هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که حتما با کلینیک تخصصی پا اطبا تماس بگیرید.

در این مرکز تخصصی انواع خدمات تشخیصی و درمانی مانند اسکن کف پا، ارتوپدی پا، ساخت کفش طبی با اسکن پا، درمان صافی کف پا، درمان کوتاهی آشیل بدون جراحی، درمان عوارض صافی کف پا، جراحی خار پاشنه و درمان خار پاشنه با بهترین کیفیت و تحت نظر بهترین پزشک متخصص پا در تهران به بیماران عرضه می‌شود. ما به عنوان اولین کلینیک تخصصی پا، به ارائه خدمات درمانی مناسب و استفاده از تجربه بهترین پزشکان متخصص در ایران در زمینه درمان مشکلات موثر بر روی پا پایبند بوده و سعی می‌کنیم علاوه بر بهبود روزافزون کیفیت خدمات خود، از جدیدترین متدهای روز دنیا برای ارائه درمان‌های تخصصی بهره ببریم.

آشنایی با شایع‌ترین مشکلات موثر بر روی پا

راه رفتن، دویدن، پریدن و بسیاری از فعالیت‌های روزانه ما نیاز به استفاده از پا دارد. بنابراین ایجاد انواع درد و مشکل برای این اندام کاملا طبیعی است. علاوه بر این مشکلات اکتسابی، گاهی بیماری‌های زمینه‌ای و موروثی عامل ایجاد مشکل برای این اندام هستند. از آسیب‌های فیزیکی گرفته تا التهاب، همگی می‌توانند علت ایجاد اختلال در عملکرد این اندام باشند. هر کدام از پاها (ناحیه مچ به پایین) از 26 استخوان تشکیل شده است و همین موضوع این اندام را به یکی از پیچیده‌ترین اندام‌های بدن تبدیل کرده است. 

از طرفی هر فرد به طور طبیعی در طول زندگی خود حدود 240000 کیلومتر راه می‌رود. این عدد چیزی معادل 6 بار پیاده‌روی دور کره زمین است. پوشیدن کفش نامناسب، دیابت و پیری از عوامل اصلی ایجادکننده مشکل برای پاها هستند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین دلایل مراجعه افراد به دکتر پا اشاره می‌کنیم.

صافی کف پا

کف پای صاف چیست؟ کف پای صاف عارضه‌ای است که در آن فرد هنگام ایستادن، کف پاهایش کامل به زمین چسبیده یا دارای قوس بسیار کمی است. پای انسان دارای 33 مفصل و 26 استخوان است. همچنین بیش از 100 عضله، تاندون و رباط در این قسمت از بدن وجود دارد. قوس موجود در این ناحیه مانند یک فنر عمل کرده و به توزیع مناسب وزن بدن روی پاها کمک می‌کند. ساختار این قوس حتی می‌تواند نحوه راه رفتن فرد را نیز تعیین کند. قوس کف پا علاوه بر استحکام باید دارای انعطاف نیز باشد تا بتواند با تنش‌ها و میزان سفتی سطوحی که با آنها در تماس است سازگار شود. افرادی که دچار انواع صافی کف پا هستند؛ هنگام راه رفتن پاهایشان به سمت داخل یا خارج منحرف می‌شود. بسیاری از افراد مبتلا به صافی کف پا علائمی ندارند. اما گاهی نیز این عارضه علائمی در بدن ایجاد می‌کند. شدت این علائم بستگی به شدت صافی کف پا دارد.

برای درمان کف پای صاف اولین قدم پیدا کردن یک پزشک فوق تخصص صافی کف پا است. پزشک متخصص کف پا بعد از معاینه فیزیکی و اسکن پا می‌تواند بهترین و کم‌خطرترین درمان را برای این افراد توصیه کند. اما سوال مهمی که وجود دارد این است که صافی کف پا تا چه سنی قابل درمان است؟

بسیاری از پزشکان فوق تخصص کف پا معتقدند که بیشتر کودکان تا سن 3 سالگی صافی کف پا دارند. اما این عارضه باید کم کم برطرف شود. اگر قوس کف پا تا سن 7 سالگی به حالت طبیعی درنیاید؛ حتما باید کودک توسط پزشک فوق تخصص صافی کف پا معاینه شود. فراموش نکنید که تمام بیماری‌ها و مشکلات عضلانی-اسکلتی بهتر است در اسرع وقت درمان شوند. هر چه برای درمان کف پای صاف زودتر به پزشک مراجعه کنید؛ ضمن نتیجه بهتر، نیازتان به استفاده از روش‌های تهاجمی‌تر نیز کمتر می‌شود.

درد پا

آسیب‌دیدگی، استفاده بیش از حد یا ابتلا به بیماری‌هایی که باعث التهاب در استخوان‌ها، رباط‌ها یا تاندون‌های پا می‌شوند می‌توانند از علل درد پا باشند. پزشکان متخصص درد پا معتقدند که آرتروز علت شایع درد پا به خصوص در افراد میان‌سال و کهن‌سال است. آسیب دیدن اعصاب پا نیز ممکن است منجر به سوزش شدید، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن (نوروپاتی محیطی) شود. همان‌طور که می‌دانید پاهای شما هنگام ایستادن، وزن بدن‌تان را تحمل کرده و امکان تحرک را برای شما فراهم می‌کنند. به همین دلیل درد پا درد بسیار شایعی است. درد پا به هر نوع درد یا احساس ناراحتی اشاره دارد که در یکی از قسمت‌های پا مانند انگشتان، پاشنه، قوزک و کف ایجاد می‌شود. این درد می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و ممکن است مدت کوتاهی طول بکشد یا مزمن شود. اقدامات بسیاری وجود دارد که انجام آنها می‌تواند به تسکین درد پا کمک کند. اما اینکه چه درمانی برای چه بیماری مناسب است به نظر پزشک متخصص پا درد بستگی دارد.

با توجه به اینکه منشا این درد ممکن است متفاوت باشد؛ بسیاری از بیماران این سوال را در ذهن دارند که برای پا درد به کدام دکتر مراجعه کنیم؟ پاسخ کوتاه این سوال دکتر متخصص پا است. این متخصصان آموزش‌های لازم را در زمینه درمان انواع دردهای موثر بر روی پا دیده‌اند. بنابراین می‌توانند دردهای نواحی مختلف پا از جمله، پاشنه، کف پا و حتی آشیل را درمان کنند. اگر به دنبال دکتر برای پا درد هستید؛ کافیست که با کلینیک پا اطبا تماس بگیرید. این مجموعه تجربه بهترین دکتر پا درد تهران را در اختیار شما قرار می‌دهد و مجهز به سیستم‌های پیشرفته تشخیصی و درمانی است. پس با تماس با این مرکز تخصصی پا تهران به جستجوی خود برای یافتن دکتر پا درد پایان دهید و از تخصص و تجربه بهترین‌ها در این مجموعه بهره‌مند شوید.

خواب رفتن دست و پا و سوزش کف پا

سوزن سوزن شدن دست‌ها، پاها یا هر دو یکی از علائم بسیار شایع و آزاردهنده است. چنین سوزن سوزن شدنی ممکن است گاهی خوش‌خیم و موقتی باشد. فشار وارده بر روی اعصاب که در اکثر نشستن یا خوابیدن‌های طولانی ایجاد می‌شود؛ اصلی‌ترین علت خواب رفتن دست و پا است. این حس معمولا موقت است و بعد از برطرف شدن فشار از بین می‌رود. اما گاهی نیز احساس گزگز در دست‌ها، پاها یا هر دو می‌تواند شدید، اپیزودیک یا مزمن باشد. گاهی نیز با علائم دیگری مانند درد، خارش، بی‌حسی و تحلیل رفتن عضلات همراه است. در چنین مواردی سوزن سوزن شدن ممکن است نشانه‌ای از آسیب عصبی باشد که معمولا ناشی از آسیب‌های تروماتیک یا فشارهای تکراری، عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی، مواجهه با مواد سمی و بیماری‌های سیستمیک مانند دیابت است.

از طرفی احساس سوزش در پاها ممکن است نشانه وجود آسیب عصبی در پاها باشد. به این عارضه نوروپاتی نیز گفته می‌شود. اگرچه بسیاری از بیماری‌های زمینه‌ای می‌توانند باعث سوزش پا شوند؛ اما دیابت شایع‌ترین دلیل ایجاد این عارضه است. هدف بیشتر روش‌های درمانی که پزشکان متخصص سوزش کف پا توصیه می‌کنند؛ جلوگیری از آسیب‌دیدگی بیشتر عصب و کاهش درد است. اما این موضوع ممکن است برای همه بیماران مصداق نداشته باشد. بنابراین اگر زیاد به این عارضه مبتلا می‌شوید حتما به پزشک متخصص خواب رفتن دست و پا مراجعه کنید. مجموعه اطبا بهترین مرکز درمان پا پزشکی تهران است؛ که بهترین فوق تخصص پا در تهران در آن فعالیت می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید خواب رفتن‌ها مزمن دست و پا یا سوزش کف پای خود را با کم‌ترین عوارض و در کوتاه‌ترین زمان ممکن درمان کنید؛ مراجعه به مرکز تخصصی پا اطبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مجموعه پزشک ارتوپد پا نیز مستقر است؛ و تمام درمان‌ها زیر نظر مجموعه‌ای از متخصصین برای بیماران انجام می‌شود.

درد کف پا

پاهای ما مانند یک کمک فنر در بدن عمل می‌کنند و برای حیات ما ضروری هستند. پاها هنگام راه رفتن و حرکت کردن از وزن بدن پشتیبانی می‌کنند. بنابراین هر نوع دردی در هر ناحیه از این اندام می‌تواند زندگی روزمره ما را مختل کند. طبق تازه‌ترین آمارهای منتشر شده حدود 77 درصد از بزرگسالان پا دردی را تجربه می‌کنند که باعث کندی در حرکات‌شان می‌شود. همان‌طور که گفتیم پاها دارای ساختار بسیار پیچیده‌ای هستند. هر یک از عناصر تشکیل‌دهنده این اندام، از انگشتان پا گرفته تا تاندون آشیل، به شما کمک می‌کنند تا به صورت متعادل بایستید و راه بروید. در پاهای افراد سالم این استخوان‌ها، مفاصل و تاندون‌های متعدد با هم همکاری می‌کنند تا فشار ناشی از قدم زدن جذب شود. به همین دلیل هرگونه آسیب یا عارضه موثر بر روی پا می‌تواند درد زیادی را ایجاد کرده و تحمل وزن را برای بیمار دشوار کند.

یکی از شایع‌ترین علل درد کف پا، ورم کف پا یا همان التهاب پلانتار است. با ابتلا به این بیماری، بافتی که در امتداد قوس پای شما (بین پاشنه پا و انگشتان پا) وجود دارد ملتهب می‌شود. این التهاب می‌تواند باعث ایجاد دردهای شدید و تیز در پاشنه یا کف پا شود. افرادی که کفش‌های نامناسب با قوس کم در ناحیه کف پا می‌پوشند و به مدت طولانی روی سطوح سفت راه می‌روند و افرادی که در طول روز زیاد پا برهنه هستند؛ نسبت به سایرین بیشتر در معرض این التهاب قرار دارند. علائم التهاب پلانتار اغلب صبح‌ها تشدید می‌شود. افرادی که التهاب پلانتار دارند؛ زمانی که از خواب بیدار می‌شوند احساس درد شدیدی را در ناحیه پاشنه پا یا کف پا دارند. بسیاری از مبتلایان به این بیماری این سوال را دارند که برای درد کف پا به چه پزشکی مراجعه کنیم؟ مراجعه به کلینیک مخصوص پا یا مرکز پا اطبا و دیدار با بهترین دکتر پا تهران می‌تواند پاسخ سوال این عزیزان باشد.

درد مچ پا

درد مچ پا به هر نوع درد یا ناراحتی گفته می‌شود که در مچ پا احساس می‌شود. این درد می تواند در اثر آسیب‌دیدگی‌هایی مانند پیچ ​‌خوردگی یا در اثر بیماری‌هایی مانند آرتروز ایجاد شود. طبق نظر بسیاری از پزشکان فوق تخصص مچ پا، پیچ خوردگی یکی از مهم‌ترین دلایل درد مچ پا است. علت 85 درصد از دردهای این ناحیه به همین عارضه باز می‌گردد. پیچ‌خوردگی هنگامی اتفاق می‌افتد که رباط‌های مچ پا (بافت‌هایی که استخوان‌ها را به هم متصل می‌کنند) پاره یا بیش از حد کشیده می‌شوند. آرتروز یا همان ورم مفاصل، نقرس، آسیب عصبی، مسدود شدن رگ‌های خونی و وجود عفونت در مفصل نیز می‌تواند در ناحیه مچ درد ایجاد کند.

اگر درد مچ پا دارید و بیش از یک هفته از این درد می‌گذرد؛ وقت آن رسیده که به پزشک متخصص مچ پا مراجعه کنید. در این شرایط دکتر مچ پا می‌تواند از درمان‌های مختلفی برای کاهش درد استفاده کند. تجویز این روش‌های درمانی به علائم بیمار، شدت درد و مدت زمانی بستگی دارد که این عارضه در بدن وجود دارد. گاهی استفاده از وسایل ارتوپدی پا یا یک کفش مناسب می‌تواند دردهای ناشی از آرتروز یا حتی نقرس را کاهش دهد. اما در برخی از مواقع نیز درمان‌های تهاجمی‌تر مانند جراحی رباط مچ پا توسط دکتر متخصص مچ پا تجویز می‌شود. همان‌طور که گفتیم انتخاب شیوه درمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین اگر بیش از یک هفته است که در ناحیه مچ پا درد دارید؛ بهتر است با یک دکتر فوق تخصص مچ پا یا یک ارتوپد مچ پا مشورت کنید. کلینیک پا تهران اطبا با بهترین متخصص مچ پا تهران و بهترین فوق تخصص مچ پا تهران همکاری داشته و تا آخرین مراحل درمان همراه شما خواهد بود. پس اگر به دنبال بهترین دکتر مچ پا یا جراح مچ پا هستید کافیست با ما تماس بگیرید.

درد پاشنه پا

پاشنه بزرگ‌ترین استخوان پای شماست. اگر بیش از حد از پاشنه پای خود استفاده کنید یا آسیبی به آن وارد کنید؛ ممکن است به مرور زمان یا به صورت حاد دچار درد پاشنه شوید. این درد بسته به شدت آسیب‌دیدگی می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد. بسیاری از پزشکان فوق تخصص پا به بیماران توصیه می‌کنند که اگر این درد به درمان‌های خانگی جواب نداد و بیش از یک هفته ادامه پیدا کرد؛ حتما به یک مرکز پا پزشکی معتبر مراجعه کرده و توسط دکتر فوق تخصص پاشنه پا معاینه شود. در مواردی مانند زمانی که درد بسیار شدید است؛ به صورت ناگهانی شروع می‌شود؛ قرمزی در ناحیه پاشنه پا وجود دارد؛ تورم همراه با درد در این ناحیه دیده می‌شود و درد پاشنه اجازه راه رفتن را از شما گرفته است حتما به یکی از مراکز اسکن پا در تهران مراجعه کرده و این موضوع را به پزشک متخصص این مرکز اطلاع دهید.

در بسیاری از موارد پزشک متخصص پا ممکن است برای درمان درد پاشنه پا  فیزیوتراپی را تجویز کند. این روش درمانی بسیار کم خطر می‌تواند به تقویت عضلات و تاندون‌های پا کمک کرده و از آسیب‌دیدگی بیشتر این اندام جلوگیری کند. اگر درد شما شدید است؛ ممکن است استفاده از داروهای ضد التهابی تحت نظر دکتر فوق تخصص درد پاشنه برای‌تان ضروری باشد. این داروها می‌توانند به داخل پا تزریق شوند و یا به صورت خوراکی مصرف شوند. در کنار این روش‌ها پزشک گاهی توصیه می‌کند تا آنجا که ممکن است از پای خود حمایت کنید. برای حمایت از این اندام نیز ابزارهای مختلفی وجود دارد. حتی تجویز کفش‌های استانداردی که بر اساس اسکن پا ساخته می‌شوند نیز می‌توانند مفید باشند. در موارد بسیار نادر پزشک شما ممکن است جراحی را برای رفع مشکل توصیه کند. اما جراحی پاشنه پا اغلب نیاز به ریکاوری طولانی دارد و همیشه درد پا را تسکین نمی‌دهد.

خار پاشنه

خار پاشنه نتیجه تجمع بافتی کلسیمی بین استخوان پاشنه و قوس پا است. برای بسیاری از افراد خار پاشنه درمان خاصی نیاز ندارد و هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند. اما برای برخی، این عارضه می‌تواند دردناک باشد و باعث التهاب شود. این بیماری به راحتی قابل تشخیص نیست. به همین دلیل دکتر متخصص خار پاشنه برای تأیید نیاز به تصویربرداری پزشکی دارد. خار پاشنه در اثر فشار طولانی مدت بر روی عضلات و رباط‌ها ایجاد می‌شود. گاهی نیز آرتروز، اضافه وزن بدن و پوشیدن کفش‌های نامناسب و فرسوده عامل ایجاد این مشکل است. حال سوال اصلی این است که درمان خار پاشنه چیست؟ بسیاری از افرادی که به این عارضه دردناک مبتلا هستند به دنبال قرص درمان خار پاشنه می‌گردند. این در حالی است که درمان خارپاشنه با کمک دارو باید تحت نظر متخصص خار پاشنه باشد. به عنوان مثال یکی از روش‌های درمان خار پاشنه پا تزریق داروهای ضد التهابی تحت نظر پزشک متخصص است. استفاده از داروهای ضد درد و استراحت کردن نیز روش‌های درمان خانگی خار پاشنه هستند. با این وجود همیشه توصیه می‌شود که برای درمان قطعی خار پاشنه با یک پزشک متخصص پا در تماس باشید.

گاهی نیز دکتر خار پاشنه از فیزیوتراپی به عنوان روشی برای آموزش تمریناتی که از درد طولانی جلوگیری می‌کند استفاده می‌کند. این تمرینات ورزشی شاید بهترین درمان خار پاشنه نباشند؛ اما اگر تحت نظر پزشک انجام شوند می‌توانند تا حدود زیادی از درد عضلات پاشنه جلوگیری کنند. استفاده از کفش‌های طبی ساخته شده تحت نظر پزشک نیز راه دیگری برای درمان این عارضه است. اگر به دنبال یک دکتر خوب برای خار پاشنه هستید؛ حتما به کلینیک تخصصی پا اطبا سری بزنید. ما در این مجموعه از تجربه و تخصص بهترین دکتر خار پاشنه در تهران برای درمان کامل بیماران با روش‌های بسیار پیشرفته استفاده می‌کنیم.

معرفی بیشتر خدمات مرکز تخصصی پا اطبا

در یک مجموعه تخصصی، به ویژه اگر حیطه فعالیت آن تشخیص و درمان باشد؛ علاوه بر امکانات و تجربه، حضور پزشکانی که در رشته‌های مختلف تخصص دارند نیز اهمیت زیادی دارد. در مجموعه اطبا، پزشکان متخصصی مشغول فعالیت هستند که حوزه کاری آنها بسیار متنوع بوده و در تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف پا تجربه کافی دارند. با این وجود علاوه بر مشکلاتی که در بالا به آنها اشاره شد؛ اگر به دنبال یک کلینیک تخصص پا کودکان در تهران هستید یا می‌خواهید با یک دکتر متخصص انگشتان پا یا یک متخصص قوز شست پا و حتی جراح پا و فوق تخصص پیوند عصب پا مشورت کنید؛ حتما به این مرکز درمانی مراجعه کنید. در این کلینیک تجهیزات تشخیصی و درمانی بسیار مدرنی وجود دارد. پزشکان این مجموعه قادرند تا انواع بیماری‌های موثر بر روی پا را تشخیص داده و برای درمان از روش‌های موثر و کم‌خطری استفاده کنند.

نشانی :

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ولیعصر ، نبش کوچه روشن ، پلاک 1802 ، ساختمان پزشکان اطبا ، طبقه 5 ، واحد 15

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – از ساعت 8 الی 20  :  021889146010218891460302188914604

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707

برگشت به بالا