نشانی :

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ولیعصر ، نبش کوچه روشن ، پلاک 1802 ، ساختمان پزشکان اطبا ، طبقه 5 ، واحد 15

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – از ساعت 8 الی 20  :  021889146010218891460302188914604

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707

کلینیک زانو

زانو درد یکی از رایج‌ترین دردهای ناشی از سایش عمومی در ناحیه کشکک زانو، به‌خصوص در افراد میان‌سال و پیر است. این دردِ غالبا مزمن، ناشی از انجام فعالیت‌های روزمره و تکراری مانند راه رفتن، خم شدن، ایستادن و بلند کردن اجسام نه‌چندان سنگین می‌باشد. علاوه بر افراد عادی، گاهی ورزشکاران نیز به دلیل انجام حرکاتی مانند پریدن و یا چرخش سریع و یک‌باره دچار درد در ناحیه زانو می‌شوند. ما در کلینیک فوق تخصصی زانو اطبا بعد از معاینه بیماران توسط پزشک فوق تخصص زانو، از مدرن‌ترین روش‌های درمانی برای کاهش درد و بهبود سلامت و عملکرد زانوها استفاده می‌کنیم.

درمان‌های این عارضه به‌طور کلی به دو دسته درمان‌های غیرجراحی مانند پی آرپی زانو، اوزون تراپی زانو، فیزیوتراپی و… و درمان‌های جراحی تقسیم می‌شود. در این کلینیک زانو اطبا، پزشک متخصص زانو با توجه به شرایط فیزیکی بیمار، نوع درد، شدت علائم و از همه مهم‌تر وضعیت بیمار، بهترین روش را برای درمان زانو درد استفاده می‌کند.

در کلینیک اطبا انواع مشکلات موثر بر زانو مانند درد، آرتروز، سائیدگی، پارگی رباط صلیبی، پارگی مینیسک و درد پشت زانو تحت نظر بهترین فوق تخصص زانو در تهران به سادگی قابل درمان است. علاوه بر امکانات تشخیصی پیشرفته، در این مرکز ما درمان‌هایی مانند تزریق پی آر پی زانو و تزریق گاز اوزون به زانو را با جدیدترین متد روز دنیا و تحت نظر بهترین فوق تخصص زانو به بیماران ارائه می‌کنیم.

آشنایی با متدهای درمانی مجموعه اطبا

پیری، آسیب‌دیدگی یا استرس و فشار تکراری بر روی زانو از جمله مهم‌ترین دلایل درد زانو هستند. از طرفی آرتروز، درد پشت زانو، سائیدگی، پیچ‌خوردگی یا کشیدگی رباط، پارگی غضروف و التهاب مفاصل شایع‌ترین مشکلات افرادی هستند که به دکتر فوق تخصص زانو مراجعه کرده یا به دنبال متخصص درد پشت زانو هستند. در کلینیک اطبا، پروتکل درمان شامل تشخیص آسیب‌دیدگی یا مشکل زانو توسط متخصص ارتوپد زانو و استفاده از روش‌های تشخیصی مانند تصویربرداری اشعه ایکس، ام آر آی، سی تی اسکن یا آرتروسکوپی می‌شود. سپس بسته به نوع و شدت بیماری، دو گزینه درمان غیرجراحی و جراحی برای درمان درد زانو و مشکلات موثر بر روی این قسمت از بدن توسط بهترین متخصص زانو در تهران به کار برده خواهد شد.

پی آر پی زانو

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت (PRP) یک روش درمانی جدید برای کنترل درد مربوط به آرتروز زانو است. درمان آرتروز زانو به روش پی آر پی یکی از مهم‌ترین خدماتی است که توسط متخصصان کلینیک زانو اطبا به بیماران ارائه می‌شود. پلاکت موجود در خون شما حاوی فاکتورهای رشد است. دانشمندان بر این باورند که تزریق فاکتورهای رشد استخراج شده از خون، به ناحیه آسیب دیده در بدن، به بافت‌های آن ناحیه کمک می‌کند تا با تولید سلول‌های جدید، خود را ترمیم کنند. در مرکز اطبا که در حال حاضر بهترین مرکز پی ار پی زانو در تهران شناخته می‌شود؛ این روش درمانی مفید و پیشرفته تحت نظر بهترین دکتر زانو در تهران انجام می‌گردد. بنابراین اگر به دنبال درمان قطعی آرتروز زانو هستید؛ پیشنهاد می‌کنیم که با دکتر فوق تخصص زانو مستقر در کلینیک زانو اطبا مشورت کنید.

ازن تراپی زانو

اوزون درمانی به مجموعه‌ای از اقدامات پزشکی اطلاق می‌شود که در آنها از گاز ازن به عنوان درمان استفاده می‌گردد. گاز ازن نوعی اکسیژن است. استنشاق این گاز بی‌رنگ سه اتمی، موجب تحریک ریه و گلو، سرفه و تشدید علائم آسم می‌شود. اما تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که اوزون و تزریق موضعی آن به بدن برای درمان بسیاری از بیماری‌های مزمن همچون آرتروز، بیماری‌های ویروسی مانند HIV و SARS و حتی سرطان  مفید است. در مجموعه اطبا از تزریق اوزون به زانو به عنوان یک شیوه کاملا مدرن و پیشرفته برای درمان آرتروز زانو استفاده می‌شود. در کلینیک تخصصی اطبا، عمل تزریق اوزون در زانو تحت نظر بهترین متخصص زانو در تهران برای بیماران مبتلا به آرتروز، با هدف درمان قطعی زانودرد انجام می‌گردد.

درمان ساییدگی زانو

ساییدگی زانو در علم پزشکی با عارضه‌ای به نام آرتروز شناخته می‌شود. در واقع این ساییدگی یکی از انواع آتروز است؛ که به دلیل افزایش سن و استفاده مکرر از مفاصل ایجاد می‌شود. علاوه بر پیری و انجام حرکات تکراری، چاقی و پارگی رباط‌ها و مینیسک زانو نیز می‌تواند علت ایجاد این عارضه باشد. این بیماری به هر دلیلی که ایجاد شده باشد؛ درد زیادی را برای بیمار به همراه دارد. بنابراین بخش اعظمی از مراجعین به کلینیک تخصصی زانو را افرادی تشکیل می‌دهند که به دنبال دکتر خوب برای زانودرد ناشی از آرتروز هستند. ما در کلینیک تخصصی اطبا برای درمان این درد شایع از تکنیک‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کنیم. همچنین ما تجربه بهترین فوق تخصص زانو در تهران را برای رفع دردهایی که این بیماران متحمل می‌شوند به کار می‌گیریم.

درمان پارگی مینیسک زانو

مینیسک بخشی از غضروفی است که در زانو واقع شده و شبیه یک بالشتک، فشارهای وارده بر روی این ناحیه را جذب می‌کند. در هر مفصل زانو دو مینیسک وجود دارد. وقتی در حال فعالیت هستید؛ مفصل زانو و به طبع آن مینیسک تحت فشار قرار می‌گیرد. بنابراین آسیب‌ها و حرکات ناگهانی، گاهی می‌تواند باعث پارگی این غضروف شود. البته فقط حرکات ورزشی عامل پارگی مینیسک نیستند؛ بلکه گاهی حتی بلند شدن غیر اصولی از حالت چمباتمه نیز می‌تواند این پارگی را در زانو ایجاد کند. بسته به شدت آسیب‌دیدگی، گزینه‌های درمانی زیادی برای این افراد وجود دارد. گاهی هم تقویت عضلات پا به کمک فیزیوتراپی و استفاده از تکنیک‌های مناسب هنگام انجام فعالیت‌ها نیز می‌تواند راه‌کار درمانی مناسبی باشد. البته تشخیص اینکه باید از کدام روش درمانی استفاده شود به عهده متخصص و جراح زانو است.

درمان پارگی رباط صلیبی

آسیب ACL به پارگی یا پیچ‌خوردگی رباط صلیبی قدامی (ACL) در زانو گفته می‌شود. آسیب‌دیدگی ACL معمولا در حین ورزش رخ می‌دهد. پرش، تغییر جهت ناگهانی بدن، حرکت کردن روی سراشیبی و فعالیت‌هایی از این دست عامل ایجاد این آسیب‌دیدگی‌ها در ورزش هستند. علاوه بر درد، تورم، احساس بی‌ثباتی در زانو و عدم تحمل وزن بدن از علائم پارگی این رباط هستند. بسته به شدت آسیب، درمان این عارضه ممکن است شامل تمرینات توان‌بخشی برای کمک به بازیابی قدرت و ثبات در زانو یا جراحی برای جایگزینی رباط پاره شده و به دنبال آن حرکات توان‌بخشی باشد. تشخیص نوع درمان مورد نیاز به نظر پزشک بستگی دارد. در کلینیک اطبا از تجربه بهترین جراح زانو برای درمان بیمارانی که دچار پارگی رباط صلیبی شده‌اند استفاده می‌شود.

رایج‌ترین مشکلاتی که موجب درد زانو می‌شوند

درد رایج‌ترین دلیل مراجعه بیماران به دکتر متخصص زانو است. این عارضه در هر سنی و به هر دلیلی ممکن است ایجاد شود. اما معمولا افزایش سن، آسیب‌دیدگی و پارگی‌های مختلف در غضروف‌ها و رباط‌ها اصلی‌ترین عامل ایجاد آن هستند. آرتروز، نقرس و عفونت نیز شایع‌ترین بیماری‌هایی محسوب می‌شوند که ممکن است در ناحیه زانو منجر به درد شوند. برخی از بیمارانی که به دکتر زانودرد مراجعه می‌کنند؛ از دردهای جزئی رنج می‌برند. در این شرایط دکتر برای زانو درد از درمان‌های سرپایی مانند فیزیوتراپی و حتی تجویز استراحت و زانوبند استفاده می‌کند. اما متاسفانه بیشتر بیمارانی که به کلینیک‌های تخصصی مراجعه می‌کنند؛ دردهای مزمن و جدی دارند که با درمان‌های ساده‌ای مانند استراحت بهبود پیدا نمی‌کند. در برخی موارد ممکن است به تشخیص پزشک فوق تخصص جراحی زانو بیمار به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشد. بنابراین دردهای مزمن به خصوص در ناحیه زانو را جدی بگیرید و برای بهره‌مندی از درمان‌های مناسب حتما با پزشکان متخصص در یک کلینیک زانو در تهران در تماس باشید.

محل و شدت درد زانو بسته به علت ایجادکننده مشکل ممکن است متفاوت باشد. تورم و سفتی، قرمزی مفصل زانو و احساس حرارت در این ناحیه، ضعف و سستی زانو، خروج صداهای عجیب و غریب از مفصل زانو به خصوص در زمان فعالیت، ناتوانی در صاف کردن کامل زانو و احساس درد در ناحیه پشت زانو از جمله علائم و نشانه‌هایی هستند که گاهی اوقات با درد زانو همراه می‌شوند. مهم‌ترین فاکتوری که شانس موفقیت روش‌های درمان درد زانو را افزایش می‌دهد؛ مراجعه به‌موقع به پزشک فوق تخصص زانو است.

اگر علائم زیر را دارید پیشنهاد می‌کنیم که در اولین فرصت به متخصص ارتوپد زانو مراجعه کنید.

• تحمل وزن بدنتان روی پاها دشوار است و احساس ناپایداری در زانو دارید.
  • تورم مشخصی در زانو وجود دارد.
  • در خم و صاف کردن کامل مفصل زانو دچار مشکل هستید.
  • تغییر شکل واضحی در ناحیه زانو مشاهده می‌کنید.
  • علاوه بر قرمزی، درد و تورم در زانو، تب نیز دارید.
  • بعد از آسیب‌دیدگی درد شدیدی در زانو احساس می‌کنید.

عوارض تشریح شده می‌توانند ناشی از علل زیر باشند:

• صدماتی مانند آسیب ACL، شکستگی، پارگی مینیسک، بورسیت زانو و التهاب تاندون پاتلا
  • مشکلات فیزیکی در زانو مانند در رفتن کاسه زانو یا درد لگن و پا
  • انواع آرتروز مانند استئوآرتریت، روماتیسم مفصلی، نقرس و آرتروز سپتیک

فراموش نکنید که هر نوع درد مزمنی در بدن باید توسط پزشک متخصص بررسی شود. اغلب مراجعه به‌موقع به پزشک می‌تواند مسیر درمان را هموار کرده و نیاز شما به استفاده از روش‌های تهاجمی مانند جراحی را کاهش دهد. گاهی بیماران به دلیل بی‌اطلاعی از وجود روش‌های بسیار مفید و پیشرفته و ترس از جراحی، دیر به پزشک مراجعه می‌کنند. در این شرایط ممکن است جراحی نیز درمان قطعی نباشد. با این وجود بهتر است هر دردی که بیش از یک هفته در ناحیه زانو ماندگار شد را بررسی کنید.

روش‌های درمانی که این روزها در کلینیک‌های پیشرفته استفاده می‌شوند؛ بسیار کم‌خطر بوده و اغلب نسبت به روش‌های سنتی نتایج بهتری را به ارمغان می‌آورد. به عنوان مثال اوزون درمانی زانو یکی از همین روش‌هاست؛ که توانسته در سال‌های اخیر بسیاری از بیماران مبتلا به درد زانو را به زندگی عادی بازگرداند.

این موضوع که چه درمانی برای کدام بیمار مناسب است به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است دکتر آرتروز زانو، با توجه به شرایط موجود، برای برخی از بیماران روش ازن درمانی زانو را پیشنهاد کند. بنابراین برای درمان قطعی زانودرد اولین قدم پیدا کردن بهترین دکتر زانو است.

در کلینیک فوق تخصصی زانو اطبا بهترین فوق تخصص زانو در تهران و بهترین پزشکان فلوشیپ زانو در تهران مشغول به فعالیت هستند. پزشکان این مجموعه با علم روز دنیا آشنایی کامل داشته و با در اختیار داشتن تجهیزات تشخیصی و درمانی پیشرفته، می‌توانند حتی دردهای مزمنی که سال‌ها در بدن وجود داشته‌اند را درمان کنند. ما علاوه بر پزشکان متخصص، با بهترین جراح زانو در تهران نیز همکاری داشته و بهترین خدمات را به بیمارانی که نیاز به جراحی دارند ارائه می‌دهیم.

نشانی :

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707