نشانی :

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ولیعصر ، نبش کوچه روشن ، پلاک 1802 ، ساختمان پزشکان اطبا ، طبقه 5 ، واحد 15

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – از ساعت 8 الی 20  :  021889146010218891460302188914604

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707

کلینیک ستون فقرات

درمان دیسک کمر، اوزون تراپی دیسک کمر، عمل دیسک کمر با لیزر و مواردی از این دست، اصلی‌ترین دلایل مراجعه بیماران به فوق تخصص گردن و ستون فقرات است. ما در مجموعه کلینیک ستون فقرات اطبا با بهره‌مندی از تجربه بهترین پزشکان فوق تخصص ستون فقرات در تهران و استفاده از به‌روزترین تجهیزات درمانی، به این بیماران کمک می‌کنیم تا با کم‌ترین عارضه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به زندگی عادی بازگشته و سلامتی را تجربه کنند. پزشکان فوق تخصص ستون فقرات این مجموعه علاوه بر تجربه کاری فراوان، با روش‌های مدرنی مانند اوزون درمانی دیسک کمر، لیزردرمانی دیسک کمر و سایر روش‌های درمان پارگی دیسک کمر آشنا بوده و تاکنون موفق شده‌اند که صدها بیمار را به کمک این روش‌ها به زندگی طبیعی بازگردانند.

در کلینیک اطبا بیماران توسط بهترین دکتر نخاع در ایران و مجرب‌ترین دکتر دیسک کمر تهران معاینه می‌شوند. در کلینیک اطبا، این پزشک متخصص است که تصمیم می‌گیرد بیمار با کدام روش درمان شود. پزشکان این مجموعه علاوه بر تجربه بالا، تخصص استفاده از انواع روش‌های تشخیصی و درمانی را نیز دارند. به همین جهت می‌توانیم ادعا کنیم که بهترین دکتر کمردرد در تهران، بهترین دکتر ستون فقرات تهران و بهترین دکتر دیسک گردن و کمر در تهران در این مجموعه به فعالیت مشغول هستند.

آشنایی با نخاع و ستون فقرات

نخاع مجموعه‌ای از اعصاب است که سیگنال‌های الکتریکی را بین مغز و سایر قسمت‌های بدن حمل می‌کند. این قسمت مهم از سیستم عصبی، از قاعده مغز شروع شده و تا لگن ادامه دارد. بسیاری از اعصاب سیستم عصبی محیطی (PNS) از نخاع منشعب شده‌اند. به دلیل اهمیت و نقش مهمی که نخاع در بدن بازی می‌کند؛ سیستم محافظت از آن نیز باید بسیار کارآمد و دقیق باشد. رهبر این سیستم حفاظتی، ستون فقرات است. یکی از مهم‌ترین نقش‌های ستون فقرات در بدن، محافظت از نخاع می‌باشد. ستون فقرات ساختار پشتیبانی‌کننده اصلی در بدن محسوب می‌شود. قسمت‌های مختلف سیستم اسکلتی عضلانی به کمک همین بخش به هم متصل می‌شوند. ستون فقرات در فعالیت‌هایی مانند نشستن، ایستادن، راه رفتن، چرخیدن و خم شدن به شما کمک می‌کند. آسیب‌های وارده به کمر، بیماری‌های موثر بر روی نخاع و سایر مشکلات مشابه، می‌توانند به ستون فقرات آسیب برسانند و باعث کمر درد شوند. متاسفانه این روزها به دلیل غالب شدن سبک زندگی ناسالم، مشکلاتی مانند کمر درد، تعداد مراجعین به متخصص ستون فقرات را افزایش داده است.

چه مشکلاتی در کلینیک اطبا قابل درمان است ؟

ما در کلینیک اطبا، به کمک روش‌های کاملا غیرتهاجمی و سرپایی مشکلاتی مانند کمر درد، فتق دیسک کمر، پارگی دیسک، گرفتگی‌های عضلانی، ناهنجاری‌های ناشی از سبک زندگی ناسالم، انحراف ستون فقرات و… را درمان می‌کنیم. در کلینیک تخصصی درمان ستون فقرات اطبا، تمام تلاش ما بر این است که بیماران را با کم‌ترین عارضه درمان نماییم. به همین دلیل سعی کرده‌ایم تا در کادر درمان کلینیک، همیشه از تجربه بهترین متخصص کمر و ستون فقرات بهره ببریم. بنابراین اگر به دنبال یک دکتر خوب برای کمر درد مزمن هستید؛ کافیست با ما تماس بگیرید.

چه زمانی بهتر است برای درمان به پزشک مراجعه کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید درمان‌های کمتر تهاجمی زمانی بهترین نتیجه را دارند که به موقع انجام شوند. بنابراین به توصیه اکثر پزشکان متخصص کمر و ستون فقرات در صورت وجود علائم زیر به پزشک مراجعه کنید.

  • کمر درد همراه با تب
  • مشکلات مربوط به کنترل روده یا مثانه
  • احساس ضعف یا درد پا که از کمر شروع شده و به سمت پاها کشیده می‌شود.
  • دردی که بدتر می‌شود؛ حالت تهوع یا بی‌خوابی ایجاد می‌کند یا فعالیت‌های روزمره را مختل می‌نماید.

ستون فقرات شما ساختار پیچیده‌ای از استخوان‌های کوچک (مهره‌ها)، دیسک‌های بالشتکی، اعصاب، مفاصل، رباط‌ها و عضلات است. این قسمت از آناتومی بدن شما در معرض آسیب‌دیدگی، آرتروز، فتق دیسک، درگیر شدن اعصاب نخاعی و سایر مشکلات است. حتی یک کمردرد ساده نیز می‌تواند به شدت بر روی کیفیت زندگی شما تاثیر بگذارد. بنابراین مراجعه به پزشک متخصص گردن و ستون فقرات و یا کلینیک تخصصی ستون ققرات و انجام درمان درست و مناسب می‌تواند علاوه بر کاهش درد بر روی کیفیت زندگی نیز تاثیر بگذارد.

اکثر پزشکان متخصص ستون فقرات برای درمان دردهای مزمن اما جزئی، راه‌های بسیار ساده‌ای دارند که نیاز به درمان‌های تهاجمی مانند جراحی را به شدت کاهش می‌دهد. به عنوان مثال آموزش تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات کمر و جلوگیری از آسیب‌دیدگی این اندام، یکی از اقداماتی است که دکتر ستون فقرات در اولین مرحله درمان، به عنوان درمان خط مقدم پیشنهاد می‌کند. البته این موضوع که کدام درمان مناسب کدام نوع درد و ناهنجاری است؛ نیاز به تشخیص متخصص کمر و ستون فقرات دارد. پس در گام اول بهتر است به جای خود درمانی و استفاده از روش‌های غیرعلمی به دنبال دکتر برای کمر درد خود باشید.

چگونه می‌توانیم سلامت ستون فقرات خود را تضمین کنیم؟

تقویت عضلات کمری بهترین کاری است که می‌توانید برای محافظت از ستون فقرات خود انجام دهید. تمرکز بر روی این عضلات حتی تا حدود زیادی از آسیب‌دیدگی نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین اگر در حال حاضر درد یا عارضه‌ای در کمر احساس نمی‌کنید؛ حداقل هفته‌ای دوبار ورزش‌های تقویت‌کننده ستون فقرات و حرکات کششی انجام دهید. اگر با این ورزش‌ها آشنایی ندارید حتما به توصیه فوق تخصص ستون فقرات عمل کنید. سایر اقدامات محافظتی که می‌توانند سلامت این بخش از بدن شما را تضمین کنند عبارتند از:

  • صاف نگه داشتن کمر و خم کردن زانوها هنگام بلند کردن اجسام سنگین
  • کاهش وزن
  • حفظ موقعیت صحیح بدن هنگام نشستن

شایع‌ترین مشکلات ستون فقرات

متاسفانه این روزها کمر درد عارضه‌ای است که فقط دامن‌گیر افراد پیر نمی‌شود. این درد که ممکن است در هر نقطه‌ای از ستون فقرات احساس شود؛ بسیار شایع بوده و تنها در آمریکا سالانه بیش از 30 میلیون نفر برای درمان آن به دکتر ستون فقرات مراجعه می‌کنند. فشارهای موثر بر روی ستون فقرات، اصلی‌ترین عامل ایجاد این درد و شایع‌ترین دلیل مراجعه به دکتر کمردرد است. در ادامه به 6 مورد از رایج‌ترین مشکلات ستون فقرات اشاره کرده‌ایم؛ که می‌توانند موجب درد در ناحیه کمر و گردن شوند.

فتق دیسک

ستون فقرات از استخوان‌هایی به نام مهره تشکیل شده است. دیسک نیز بخشی است شبیه بالشتک که بین این استخوان‌ها قرار گرفته و از برخورد آنها به هم جلوگیری می‌کند. فتق دیسک به معنی تغییر موقعیت مکانی این بالشتک‌ها و خارج شدن آنها از حالت طبیعی خود است. اغلب بیرون‌زدگی‌های دیسک، نشانه‌ای ندارند. اما متاسفانه اغلب آنها موجب ایجاد اختلال در عملکرد ستون فقرات شده و نیاز به درمان مناسب دارند. کمردرد، بی‌حسی، درد در بازوها و پاها، مور مور شدن و ضعف عضلانی از جمله مهم‌ترین علائم دیسک گردن و کمر هستند.

اگر درد یا سایر علائمی که توصیف کرده‌ایم را تجربه می‌کنید؛ حتما با یک پروفسور جراح ستون فقرات مشورت کنید. وزن متناسب، وضعیت صحیح بدن در طول روز و ورزش‌های اختصاصی می‌توانند خطر فتق دیسک را کاهش دهد. اما فراموش نکنید که تمام روش‌های درمان دیسک گردن، درمان قطعی دیسک کمر، لیزر دیسک کمر، تزریق اوزون به کمر و درمان دیسک کمر بدون جراحی باید تحت نظر پزشک متخصص دیسک کمر انجام شود. ستون فقرات بخش بسیار حساسی در بدن است. بنابراین حتما برای درمان مشکلاتی مانند فتق دیسک، به پزشک متخصص دیسک گردن یا متخصص کمردرد مراجعه کنید. برای اطلاع از بهترین روش درمان دیسک کمر و مشورت با بهترین دکتر دیسک کمر در تهران کافیست با کلینیک اطبا تماس بگیرید.

فشار عضلانی

استهلاک بیش از حد، فشار فیزیکی زیاد و وضعیت بد و نامناسب بدن هنگام نشستن، بلند کردن اجسام سنگین، خوابیدن و لم دادن منجر به کشیدگی و ایجاد تنش عضلانی در اطراف ستون فقرات می‌شود. این فشار می‌تواند باعث درد و گرفتگی عضلات در سراسر گردن و کمر شود. خوشبختانه روش‌های زیادی برای درمان این عارضه وجود دارد. ورزش‌های اصلاحی، متعادل کردن وزن بدن زیر نظر فوق تخصص دیسک کمر و تقویت عضلات از جمله روش‌های ساده اما علمی برای کاهش این عارضه هستند. انجام حرکات کششی قبل از شروع فعالیت‌های شدید نیز می‌تواند به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک کند.

اگر به دنبال بهترین متخصص ستون فقرات در تهران هستید کافیست که با کارشناسان ما در کلینیک ستون فقرات اطبا تماس بگیرید. این افراد بعد از کسب اطلاع از مشکل فعلی، شما را به بهترین دکتر فوق تخصص ستون فقرات در تهران ارجاع می‌دهند. بعد از مشورت با دکتر فوق تخصص گردن و ستون فقرات می‌توانید با کم‌ترین عارضه جانبی مشکل فعلی خود را درمان کنید. دکتر متخصص ستون فقرات کلینیک اطبا سعی می‌کند که با روش‌های ساده اما به‌روز دنیا، حتی از ایجاد مشکلات مشابه در آینده نیز جلوگیری کند. ما در این مجموعه سعی کرده‌ایم که از تجربه بهترین دکتر ستون فقرات در تهران بهره ببریم.

اسکولیوز

اسکولیوز به خمیدگی یا انحنای غیرطبیعی ستون فقرات گفته می‌شود. شدت این عارضه در افراد مختلف متفاوت است؛ و درمان‌های گوناگونی نیز دارد. این درمان‌ها به تشخیص جراح ستون فقرات می‌تواند از حرکات اصلاحی تا جراحی‌های سنگین و تهاجمی متفاوت باشد. اسکولیوز یکی از شایع‌ترین مشکلات ستون فقرات است که می‌تواند به شکل مادرزادی نیز رخ دهد. شایع‌ترین سن بروز اسکولیوز، دوران کودکی یا نوجوانی است. عدم برابری شانه‌ها از نظر ارتفاع، بالا و پایین بودن دنده‌های قفسه سینه، بالا رفتن یک طرف باسن و خارج شدن آن از حالت طبیعی، خم شدن بدن به یک طرف، منحرف شدن سر به یک طرف بدن و حتی کمر درد و تحت فشار قرار گرفتن اعصاب نخاعی برخی از علائم و نشانه‌های اسکولیوز هستند.

درمان اسکولیوز بسته به شدت بیماری و سن بیمار متفاوت است. استفاده از کمربندهای مخصوص، انجام فیزیوتراپی و جراحی از جمله درمان‌هایی هستند که معمولا پزشک متخصص ستون فقرات و گردن برای این بیماران تجویز می‌کند. با این وجود انتخاب روش درمان باید تحت نظر فوق تخصص گردن و ستون فقرات باشد. نکته مهم دیگر برای درمان این عارضه، سن بیمار است. هرچه زودتر به دکتر متخصص انحراف ستون فقرات مراجعه کنید؛ درمان ساده‌تر و نتیجه بهتری را تجربه خواهید کرد. کلینیک اطبا با بهترین پزشکان جراح ستون فقرات تهران همکاری کرده و آماده ارائه خدمات به عزیزانی است که با این مشکل مواجه هستند.

آسیب‌دیدگی ناشی از ضربه

آسیب‌هایی که به ستون فقرات وارد می‌شوند؛ اکثرا نتیجه حرکات ناگهانی کمر یا گردن هستند. این حرکت با تحت فشار قرار دادن عضلات گردن و کمر می‌توانند به مفاصل بین مهره‌ها، دیسک‌ها و رباط‌ها به خصوص در ناحیه گردن آسیب برسانند. متاسفانه بسیاری از افرادی که دچار چنین حوادثی می‌شوند، بلافاصله بعد از آن علامت خاصی ندارند. اما معمولا بعد از 24 ساعت ممکن است گردن درد، گرفتگی گردن، سردرد، درد پایین کمر، خستگی، گیجی و یا حتی عدم تمرکز ذهنی را تجربه کنند. بیشتر این عوارض به صورت موقت با داروهای مسکن مانند پروفن درمان می‌شوند. اما متاسفانه در بلند مدت ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری داشته باشند.

توصیه ما این است که به محض وقوع آسیب‌دیدگی با دکتر فوق تخصص ستون فقرات مشورت کنید. در مجموعه ما، بهترین دکتر فوق تخصص ستون فقرات در تهران مستقر بوده و این بیماران را معاینه می‌کند. اگر این عارضه توسط فوق تخصص کمر و ستون فقرات به موقع تشخیص داده شود؛ با روش‌های کاملا بی‌خطر مانند ماساژ درمانی و فیزیوتراپی قابل درمان است. اما اگر به‌موقع به دکتر کمر و ستون فقرات مراجعه نشود؛ ممکن است عوارض مزمنی را برای بیمار ایجاد کند؛ که با روش‌های ساده و کمتر تهاجمی قابل درمان نباشند.

سیاتیک

عصب سیاتیک یک عصب بلند است؛ که از قسمت انتهایی کمر شروع شده و به سمت پاها حرکت می‌کند. مشکلی که عموم مردم آن را به نام سیاتیک می‌شناسند درد، بی‌حسی و یا ضعفی است که در ناحیه انتهایی کمر احساس شده و به پشت ران‌ها و حتی گاهی پشت ساق پاها سرایت می‌کند. این درد ناشی از تحت فشار بودن عصب سیاتیک است. تنگ شدن کانال نخاعی که باعث فشرده شدن این عصب شده، فتق دیسک‌های کمری و حتی خار استخوان در این ناحیه مهم‌ترین عوامل ایجاد این درد هستند. فیزیوتراپی و تزریق استروئید تحت نظر متخصص دیسک کمر می‌تواند در مدیریت این درد بسیار موثر باشد.

به غیر از این روش‌ها، برای کنترل عوارض ناشی از سیاتیک می‌توانید پس از مشورت با دکتر دیسک کمر از مسکن، داروهای شل‌کننده عضلات و داروهای ضدالتهابی استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که این روش‌های درمانی، پس از تشخیص پزشک متخصص کمر قابل استفاده هستند. در کلینیک اطبا، به بیمارانی که به صورت مزمن از این درد رنج می‌برند خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود. ما برای تجویز این درمان‌ها از تجربیات بهترین جراح ستون فقرات، فوق تخصص جراحی ستون فقرات، پزشک دارای فلوشیپ جراحی ستون فقرات و دکتر گردن و ستون فقرات استفاده می‌کنیم.

آرتروز

آرتروز واژه بسیار آشنایی است. اما بسیاری از ما تصور می‌کنیم که این عارضه فقط روی دست و اندام‌های تحتانی مانند پا و انگشتان تاثیر می‌گذارد. این در حالی است که آرتروز به معنی التهاب مفاصل است؛ و می‌تواند روی هر قسمتی از بدن که مفصل دارد تاثیر بگذارد. ستون فقرات نیز از این قاعده مستثنی نیست. مفاصل و غضروف‌های ستون فقرات با افزایش سن مستهلک شده و دچار التهاب و درد می‌شوند. گاهی خار استخوان و حتی آسیب عصبی نیز عارضه جانبی آرتروز هستند. متناسب نگه داشتن وزن بدن، انجام ورزش‌های اصلاحی تحت نظر دکتر کمر و گردن و حتی فیزیوتراپی و ماساژ درمانی می‌توانند به مدیریت علائم آرتروز کمک کنند.

متاسفانه آرتروز درد بسیاری شایعی به‌خصوص در افراد مسن است. اما این به این معنی نیست که راهی برای درمان آن وجود ندارد؛ و بیمار باید تا آخر عمر با آن دست و پنجه نرم کند. شما می‌توانید پس از تماس با کلینیک ستون فقرات اطبا از تجربه بهترین دکتر متخصص ستون فقرات در تهران استفاده کرده و عوارض ناشی از آرتروز را در بدن خود به حداقل برسانید. ما در مجموعه خود بهترین متخصص ستون فقرات تهران و بهترین فوق تخصص ستون فقرات تهران را داریم.

آشنایی بیشتر با خدمات کلینیک ستون فقرات اطبا

شما عزیزان با مراجعه به کلینیک اطبا می‌توانید به بهترین دکتر ستون فقرات در تهران دسترسی داشته باشید؛ و از مجموعه خدمات درمانی و تشخیصی بی‌نظیر و تخصصی این کلینیک بهره ببرید. اگر به دنبال یافتن دکتر خوب برای انحراف ستون فقرات یا دکتر فوق تخصص دیسک کمر در تهران هستید؛ که در زمینه درمان انواع دیسک گردن، کمر، دردهای مزمن کمری و گردنی، انحراف ستون فقرات و حتی دردهای ناشی از ناهنجاری‌های ستون فقرات تبحر ویژه‌ای داشته باشد؛ حتما با مجموعه ما در تماس باشید. در کلینیک ستون فقرات اطبا تمامی بیماران توسط بهترین دکتر جراح ستون فقرات در تهران معاینه شده و بس از تشخیص مشکل، از به‌روزترین شیوه‌های درمان برای رفع آن استفاده می‌شود.

اگر نیاز دارید با یک فوق تخصص دیسک کمر در تهران مشورت کنید یا تمایل دارید توسط بهترین فوق تخصص دیسک گردن معاینه شوید و با جدیدترین متدهای درمانی مانند تزریق گاز اوزون برای دیسک کمر درمان شوید؛ کافیست با ما تماس بگیرید. کارشناسان کلینیک اطبا ترتیبی می‌دهند که شما در اسرع وقت توسط بهترین دکتر ستون فقرات معاینه شده و به بهترین شکل روند درمانی خود را طی کنید.

نشانی :

تهران ، خیابان ولیعصر ، بالاتر از میدان ولیعصر ، نبش کوچه روشن ، پلاک 1802 ، ساختمان پزشکان اطبا ، طبقه 5 ، واحد 15

نوبت دهی از شنبه تا پنج شنبه – از ساعت 8 الی 20  :  021889146010218891460302188914604

تلفن تماس 24 ساعته و روز های تعطیل : 09919191707

برگشت به بالا